REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
www.abcrowery.pl
Sklep internetowy dostępny pod adresem www.abcrowery.pl prowadzony jest przez:
Piotr Prokop, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą PETER Prokop Piotr
Forma prawna: indywidualna działalność gospodarcza
Adres rejestrowy: ul. Marii Dąbrowskiej 1, 21-400 Łuków
Adres stałego miejsca wykonywania działalności: ul. Warszawska 1C, 21-400 Łuków
NIP: 8251759643
REGON: 060330890
Adres e-mail: sklep@abcrowery.pl
Telefon: 25 797 10 62
Adres sklepu internetowego: www.abcrowery.pl
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sklep www.abcrowery.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
2. Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.abcrowery.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
3. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.abcrowery.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
- ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
- ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
- ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
- ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.,
- oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
§ 2
DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
1. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu.
2. SKLEP – Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.abcrowery.pl.
3. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu.
4. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny na stronie internetowej www.abcrowery.pl umożliwiający utworzenie Konta.
5. KONTO – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy w tym informacje o złożonych Zamówieniach.
6. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej www.abcrowery.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
7. SYSTEM OPINII – Usługa Elektroniczna udostępniona Klientom przez Usługodawcę, umożliwiająca zamieszczanie opinii dotyczących Produktów.
8. SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – Piotr Prokop, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą PETER Prokop Piotr, z siedzibą w Łukowie przy ul. Marii Dąbrowskiej 1, 21-400 Łuków, NIP: 8251759643, REGON: 060330890, adres poczty elektronicznej: sklep@abcrowery.pl, numer telefonu: 25 797 10 62.
9. USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej.
10. KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
11. KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
12. PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
13. PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma albo usługa, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
14. UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
15. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
16. CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.
§ 3
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA
1. Sklep www.abcrowery.pl prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet.
2. Produkty oferowane w Sklepie są nowe, zgodne z umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
3. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
4. Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
5. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
6. Sprzedawca w sposób jednoznaczny informuje Klientów o Cenach jednostkowych oraz promocjach i obniżkach Cen Produktów. Obok informacji o obniżce Produktu, Sprzedawca uwidacznia najniższą Cenę tego Produktu, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, a jeśli Produkt jest oferowany do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni – Sprzedawca uwidacznia najniższą Cenę Produktu, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Produktu do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
7. Zamówienia można składać:
- poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (www.abcrowery.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@abcrowery.pl,
- telefonicznie pod numerem: 25 797 10 62.
8. W celu złożenia Zamówienia Klient nie ma obowiązku rejestracji Konta w Sklepie.
9. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
10. Sklep realizuje Zamówienia złożone od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Sklepu, tj. od 8:00 do 15:00 w dni robocze. Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 15:00, w soboty, niedziele oraz święta będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
11. Produkty w promocji (wyprzedaży) posiadają limitowaną liczbę sztuk i Zamówienia na nie będą realizowane według kolejności ich wpływania aż do wyczerpania zapasów danego Produktu.
§ 4
ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionymi przez Sprzedawcę sposobami zgodnie z § 3 pkt 7 oraz 9 Regulaminu.
2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
3. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu, powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
4. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
- potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
- formularz odstąpienia od umowy,
- niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.
5. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
6. Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu (fakturą VAT lub paragonem), który będzie dołączany do Produktu i/lub wysyłany pocztą elektroniczną na adres e-mail Klienta podany w Formularzu Zamówienia.
§ 5
SPOSOBY PŁATNOŚCI
1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
- 1.1. płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
- 1.2. płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Gotówka, Przelew, Przelwy24 (Karty płatnicze VISA, Goggle Pay, Blik)
2. W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer:
PL60 1140 2004 0000 3002 5090 6079
(MBank)
PETER Prokop Piotr, ul. Marii Dąbrowskiej 1, 21-400 Łuków
NIP: 8251759643, REGON: 060330890
W tytule przelewu należy wpisać: „Zamówienie nr …”.
3. W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. System ten umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich oraz zagranicznych banków.
4. W przypadku płatności przy odbiorze, przesyłka wysyłana jest po weryfikacji poprawności danych adresowych. Klient jest zobowiązany do zapłaty za Zamówienie i odebrania Produktu od dostawcy.
5. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 7 dni roboczych od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
6. W przypadku wyboru płatności opisanych w pkt 1.1 oraz 1.2 niniejszego paragrafu, Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.
§ 6
KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU
1. Koszty dostawy Produktu, które pokrywa Klient, są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia i są uzależnione od wyboru sposobu płatności oraz sposobu dostawy zakupionego Produktu.
2. Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:
- 2.1. czas kompletowania Produktów wynosi do 1 dnia roboczego od momentu:
- a) zaksięgowania środków pieniężnych wpłaconych z tytułu Umowy Sprzedaży na rachunku Sprzedawcy,
- b) pozytywnej autoryzacji transakcji przez elektroniczny system płatności,
- c) lub przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę w przypadku wyboru zapłaty za pobraniem.
- 2.2. dostawa Produktów stanowiących rzeczy ruchome przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym, tj. do 2 dni roboczych od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).
| Waga przesyłki | Przykłady produktów | Koszt dostawy |
|---|---|---|
| do 1 kg | dzwonek, lampka, dętka | 11,90 zł |
| 1 – 5 kg | kask, kilka dętek, narzędzia, koszyk | 13,90 zł |
| 5 – 10 kg | fotelik, pompka podłogowa, opony | 17,90 zł |
| 10 – 20 kg | mały rower dziecięcy, fotelik + akcesoria | 29,90 zł |
| 20 – 30 kg | duży rower, rower składany | 49,90 zł |
| powyżej 30 kg | rower + dodatki, rower elektryczny | 79,00 zł |
| własny transport (rowery pow. 3 000 zł) |
3. Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane za pośrednictwem paczkomatów firmy kurierskiej DPD, InPost, Pocztex, Orlen Paczka, DHL, UPS
§ 7
REKLAMACJA PRODUKTU
1. Reklamacja z tytułu gwarancji.
- 1.1. Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie posiadają gwarancję (producenta/sprzedawcy) obowiązującą na terenie Rzeczypospolitej Polskiej,
- 1.2. okres gwarancji dla Produktów wynosi 12 miesięcy i jest liczony od dnia dostarczenia Produktu do Klienta,
- 1.3. dokumentem uprawniającym do ochrony gwarancyjnej jest karta gwarancyjna lub dowód zakupu,
- 1.4. dane gwaranta, szczegółowe informacje na temat towarów objętych gwarancją, dane dotyczące okresu trwania i warunków gwarancji, a także uprawnień przysługujących Klientowi z tytułu gwarancji – zawiera karta gwarancyjna dołączona do Produktu lub udostępniona na stronie Sklepu,
- 1.5. gwarancja nie wyłącza uprawnień Konsumenta oraz podmiotu, o którym mowa w § 10 Regulaminu, z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży określonych w ustawie o prawach konsumenta.
2. Reklamacja z tytułu braku zgodności Produktu z umową.
- 2.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, z tytułu braku zgodności Produktu z umową są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
- 2.2. Podstawa i zakres odpowiedzialności wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, o którym mowa w § 9, są określone w Kodeksie cywilnym z dnia 23 kwietnia 1964 r.,
- 2.3. Sprzedawca odpowiada za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili dostarczenia Produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili,
- 2.4. Reklamację można zgłosić mailowo na adres: sklep@abcrowery.pl lub pisemnie na adres: PETER Prokop Piotr, ul. Marii Dąbrowskiej 1, 21-400 Łuków,
- 2.5. W zgłoszeniu reklamacyjnym należy podać jak najwięcej informacji dotyczących przedmiotu reklamacji, w tym datę wystąpienia nieprawidłowości i dane kontaktowe,
- 2.6. Klient ma obowiązek udostępnić Produkt Sprzedawcy do oceny, a Sprzedawca odbiera go na własny koszt,
- 2.7. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni,
- 2.8. Nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem,
- 2.9. Klient może żądać naprawy lub wymiany Produktu, a obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy – tylko w przypadkach przewidzianych ustawą,
- 2.10. W przypadku uzasadnionej reklamacji Sprzedawca:
- a) pokrywa koszty naprawy, wymiany i ponownego dostarczenia Produktu,
- b) obniża cenę i zwraca różnicę,
- c) w przypadku odstąpienia od umowy – zwraca cenę Produktu w ciągu 14 dni od otrzymania zwrotu.
- 2.11. Odpowiedź na reklamację przekazywana jest na trwałym nośniku – np. e-mailem lub SMS-em.
§ 8
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Klient będący jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10, zobowiązany jest do zwrotu Produktu Sprzedawcy lub osobie upoważnionej przez niego, nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
3. Zwrot Produktu należy dokonać na adres: abcROWERY ul. Warszawska 1C, 21-400 Łuków.
4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
5. Sprzedawca dokonuje zwrotu wszystkich płatności otrzymanych od Konsumenta, w tym kosztów dostawy (z wyjątkiem kosztów dodatkowych wynikających z wybranego przez Klienta innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia), niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu.
6. Zwrot płatności następuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
7. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia dowodu jego odesłania.
8. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, chyba że Sprzedawca zgodził się je ponieść lub nie poinformował o obowiązku poniesienia tych kosztów.
9. Termin 14 dni, o którym mowa w ust. 1, liczy się od dnia:
- 9.1. objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub osobę trzecią inną niż przewoźnik – w przypadku umowy sprzedaży,
- 9.2. objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części – w przypadku wielu Produktów dostarczanych osobno,
- 9.3. objęcia w posiadanie pierwszego Produktu – w przypadku umowy o regularne dostarczanie rzeczy,
- 9.4. zawarcia umowy – w przypadku pozostałych umów.
10. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadkach przewidzianych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, m.in. gdy:
- 10.1. Produkt został wykonany według specyfikacji Konsumenta,
- 10.2. Produkt dostarczany jest w zapieczętowanym opakowaniu, a po jego otwarciu nie można go zwrócić z powodów higienicznych,
- 10.3. Produkt ulega szybkiemu zepsuciu lub ma krótki termin przydatności,
- 10.4. usługa została wykonana za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia,
- 10.5. Produkt jest nierozłącznie związany z innymi rzeczami po dostarczeniu.
11. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje także Sprzedawcy, jeśli Klient nie wykonał swojego zobowiązania w wyznaczonym terminie.
§ 9
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW (B2B)
1. W niniejszym paragrafie zawarto postanowienia dotyczące wyłącznie przedsiębiorców nieobjętych ochroną wynikającą z ustawy o prawach konsumenta, o której mowa w § 10 Regulaminu.
2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
3. Sprzedawca ma prawo ograniczyć w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami udostępnione przez niego sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty części bądź całości ceny sprzedaży bez względu na wybrany przez Klienta sposób płatności oraz fakt zawarcia Umowy Sprzedaży.
4. Korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia Produktu do przewozu aż do wydania go Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki.
5. W przypadku wysłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika, Klient niebędący Konsumentem zobowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
6. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy niebędącemu Konsumentem oświadczenia o wypowiedzeniu.
§ 10
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW NA PRAWACH KONSUMENTÓW
1. Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (niniejszy paragraf nie dotyczy spółek handlowych) jest objęty ochroną przewidzianą ustawą o prawach konsumenta pod warunkiem, że umowa zawarta ze Sprzedawcą nie ma dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej.
2. Przedsiębiorca, o którym mowa w ust. 1, objęty jest ochroną wyłącznie w zakresie:
- 2.1. niedozwolonych postanowień umownych,
- 2.2. odpowiedzialności z tytułu braku zgodności Produktu z umową,
- 2.3. prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość,
- 2.4. zasad dotyczących umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
3. Przedsiębiorca, o którym mowa w ust. 1, traci uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej w przypadku, gdy zawarta umowa ma dla niego charakter zawodowy. Charakter zawodowy jest weryfikowany na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w szczególności kodów PKD.
4. Przedsiębiorcy, o których mowa w ust. 1, nie są objęci ochroną instytucjonalną zapewnioną Konsumentom przez powiatowych rzeczników konsumentów ani Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
§ 11
RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
- 1.1. zawieranie Umów Sprzedaży Produktu,
- 1.2. prowadzenie Konta w Sklepie,
- 1.3. korzystanie z Systemu Opinii.
2. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
3. Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.
§ 12
WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 11 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
2. Okres, na jaki umowa zostaje zawarta:
- 2.1. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę,
- 2.2. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie zawierana jest na czas nieoznaczony. Zawarcie umowy następuje w chwili wysłania przez Usługobiorcę uzupełnionego Formularza Rejestracji,
- 2.3. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Systemu Opinii zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zamieszczenia opinii albo zaprzestania korzystania z tej Usługi przez Usługobiorcę.
3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
- 3.1. komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
- 3.2. dostęp do poczty elektronicznej,
- 3.3. przeglądarka internetowa,
- 3.4. włączenie w przeglądarce internetowej obsługi Cookies oraz Javascript.
4. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw własności intelektualnej osób trzecich.
5. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
6. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
§ 13
REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@abcrowery.pl
2. W powyższej wiadomości e-mail należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności: rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe Usługobiorcy. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
3. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu jej zgłoszenia.
4. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny sposób wskazany przez Usługobiorcę.
§ 14
WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
- 1.1. Wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (prowadzenie Konta, Newsletter);
- 1.2. Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@abcrowery.pl lub poprzez usunięcie Konta;
- 1.3. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Usługobiorca narusza postanowienia Regulaminu — w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym — po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim przypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia);
- 1.4. Wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
2. Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
§ 15
WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
1. Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem www.abcrowery.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej i (z zastrzeżeniem § 15 pkt 3 oraz elementów zamieszczanych przez Usługobiorców, wykorzystywanych na zasadzie licencji, przeniesienia majątkowych praw autorskich lub dozwolonego użytku) są własnością Piotra Prokopa prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą PETER Prokop Piotr z siedzibą przy ul. Marii Dąbrowskiej 1, 21-400 Łuków, NIP: 8251759643, REGON: 060330890.
2. Jakiekolwiek wykorzystanie przez osoby trzecie bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony abcrowery.pl stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilną oraz karną.
3. Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy firm i ich logo użyte na stronie internetowej Sklepu pod adresem abcrowery.pl należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Sklepu użyte są w celach informacyjnych.
§ 16
ODPOWIEDZIALNOŚĆ
1. Usługodawca dołoży wszelkich starań, aby dane dostępne w Sklepie były kompletne, aktualne i prezentowane z należytą starannością, z uwzględnieniem istniejących okoliczności faktycznych i prawnych, w granicach dopuszczalnych przez prawo.
2. Usługodawca wypełnia wszystkie obowiązki wynikające z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. (Akt o usługach cyfrowych - DSA) oraz wyznacza punkt kontaktowy w rozumieniu tego aktu w miejscu swej siedziby, tj. ul. Marii Dąbrowskiej 1, 21-400 Łuków.
3. Niedopuszczalne jest zamieszczanie za pośrednictwem Sklepu (np. poprzez komentarze, opinie) treści:
- 3.1. niezwiązanych z tematyką Sklepu,
- 3.2. bezpodstawnie naruszających dobre imię Usługodawcy,
- 3.3. zawierających słowa powszechnie uznawane za niecenzuralne,
- 3.4. promujących działalność konkurencyjną względem Usługodawcy.
4. Usługodawca ma możliwość moderowania treści naruszających niniejszy Regulamin, w tym m.in.: odmowy publikacji, depozycjonowania, usunięcia treści, zablokowania użytkownika lub jego konta, zawieszenia świadczenia usług.
5. W przypadku moderacji automatycznej, Usługobiorca ma prawo odwołać się od decyzji, kontaktując się na adres: sklep@abcrowery.pl. Odwołanie należy krótko uzasadnić. Usługodawca rozpatrzy je zgodnie z przepisami DSA w terminie 14 dni.
6. Usługobiorca może zgłaszać treści nielegalne publikowane w Sklepie na adres: sklep@abcrowery.pl.
7. Zgłoszenie, o którym mowa w pkt 6, powinno zawierać:
- 7.1. uzasadnienie,
- 7.2. dokładny adres URL zgłaszanej treści,
- 7.3. dane kontaktowe zgłaszającego (chyba że dotyczy przestępstw określonych w dyrektywie 2011/93/UE),
- 7.4. oświadczenie o działaniu w dobrej wierze.
8. Usługodawca potwierdzi otrzymanie zgłoszenia oraz poinformuje o jego rozpatrzeniu.
9. W przypadku uznania zgłoszenia, Usługodawca poinformuje Usługobiorcę odpowiedzialnego za naruszenie o dokonanej moderacji i jej uzasadnieniu.
10. W przypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu, Usługodawca zgłasza sprawę właściwym organom.
11. Usługodawca informuje Usługobiorców o istotnych zmianach Regulaminu.
12. Usługobiorcy ponoszą pełną odpowiedzialność za działania naruszające przepisy prawa, w tym podanie nieprawdziwych danych, naruszenie dóbr osobistych, praw autorskich, przetwarzanie danych niezgodnie z celem Sklepu.
13. Usługodawca stara się z wyprzedzeniem informować o możliwych przerwach w funkcjonowaniu Sklepu.
14. Usługodawca zobowiązuje się dbać o poprawność funkcjonowania Sklepu oraz jego zgodność z obowiązującym prawem.
15. Aktualizacje Sklepu dokonywane są przez Usługodawcę nieodpłatnie dla Usługobiorców.
16. Usługodawca podejmuje wszelkie środki bezpieczeństwa w celu ochrony danych Usługobiorców.
17. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności wobec Przedsiębiorców m.in. za:
- a) utracone korzyści, awarie systemu lub oprogramowania,
- b) nieprawidłowe korzystanie ze Sklepu,
- c) błędy zapisu/odczytu danych,
- d) zakłócenia wynikłe z siły wyższej lub działań osób trzecich,
- e) nielegalne wykorzystanie danych przez osoby trzecie,
- f) trudności z logowaniem,
- g) skutki utraty hasła.
18. Usługobiorca ponosi odpowiedzialność za podanie błędnego adresu e-mail.
§ 17
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Umowy zawierane za pośrednictwem Sklepu abcrowery.pl zawierane są zgodnie z przepisami prawa polskiego.
2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego w miejsce zakwestionowanego przepisu.
3. Spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Klientami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
4. Sądowe rozstrzyganie sporów:
- 4.1. Spory z Klientami będącymi Konsumentami lub podmiotami, o których mowa w § 10, będą rozpatrywane przez sąd właściwy zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego.
- 4.2. Spory z Klientami niebędącymi Konsumentami, o których mowa w § 9, będą rozpatrywane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Usługodawcy — ul. Marii Dąbrowskiej 1, 21-400 Łuków.
5. Konsument ma również prawo skorzystania z pozasądowych metod rozpatrywania sporów, w szczególności poprzez:
- złożenie wniosku o mediację lub rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny — wniosek dostępny na stronie UOKiK: link,
- skorzystanie z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów,
- złożenie skargi poprzez platformę ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.